Regnbuen barnehages uteområde

For en del år tilbake ble vi enige om å sette i gang et utviklingsarbeid som skulle føre til en varig endring av bruken av uteområdet i banehagen. Vi gjorde noen store fysiske forandringer som skulle føre til en mer variert og spennende lek ute. Målet med dette arbeidet er å fremme lekens betydning for utvikling av fellesskap, inkludering og likeverd i barnehagen, og at vi ser leken som sentral i barns opplevelse av glede og mestring i barnehagens hverdagsliv.

Det nye uteområdet har vært med på å videreutvikle de ansattes deltakelse i barns lek, og bevisstgjøring av vår rolle som inspiratorer og tilretteleggere for god, variert og trygg lek ute. Vi er skikkelig stolt av det flotte uteområdet vi har her i barnehagen og vi ser hver eneste dag magisk og spennende lek som finner sted på de ulike lekestasjonene. Alle lekestasjonene er til enhver tid bemannet av kunnskapsrike og engasjerte ansatte drar leken til uante høyder sammen med barna.

Uteområdet blir til enhver tid fylt av magiske øyeblikk og elementer som de ansatte drar inn i leken for å inspirere til god og magisk lek. Vi ansatte har en rik verktøykasse av inspirerende lekemateriell som hele tiden kan videreutvikles og varieres basert på barnas interesseområder og tema som vi jobber med.