Grønn avdeling

Hei og velkommen til grønn avdeling. Vi har som alltid verdens beste barnegruppe her på grønn avdeling, vi har 22 flotte barn i alderen 3-6 år som vi er så heldig at vi får lov til å være sammen med hver eneste dag.

Her er i regnbuen barnehage har vi en visjon vi er veldig fornøyd med, den lyder som følger:

"Vi har et trygt og inkluderende fellesskap der vi tar vare på hverandre og passer på at alle har det bra og får mulighet til å delta i god lek".

Satsningsområdet for barnehageåret 2023/2024 er inkluderende fellesskap og lek. Leken er barnehagen viktigste kjerneoppgave og vi vil sette denne øverst på dagsorden sammen med barna hver eneste dag.

Årets tema som vi vil fordype oss i sammen med barna er Pulverheksa. Pulverheksa bor sammen med alle vennene sine i Pulverskogen og er verdens snilleste heks som bare vil det beste for alle rundt seg. Hun er har et magisk pulver og en magisk gryte hvor hun kan trylle frem alt hun måtte ønske i. I Pulverskogen møter vi ulike karakterer som Hokus og Pokus, grønnskollingen, politimannen, tyven, drømmeprinsen og enda noen fler. I pulverskogen blir vi gjenstand for flere ulike historier med mange lag og scenarior som utspiller seg. Dette skal være et ankringspunkt og en rød tråd gjennom året, noe felles som alle kan referere til i lek og samspill.

Vi vil stimulere og inspirere barnas naturlige nysgjerrighet for å lede de gjennom den vanskelige transformasjonen der de gradvis vil innse at de allikevel ikke er verdens sentrum, men en del av et større fellesskap i stor forunderlig verden.