Blå avdeling

Velkommen til Blå avdeling!

Vi er en gruppe som i løpet av høsten blir 12 barn i alderen 1-2 år og 4 voksne.

"Barnehagens visjon er":

Vi har et trygt og inkluderende fellesskap der vi tar vare på hverandre og passer på at alle har det bra og får mulighet til å delta i god lek. Dette ligger til grunn for alt vi gjør i barnehagen. Verdiene, holdningene og praksisen vår skal gjenspeile dette.

Satsningsområdet, målet og prosjektet vårt for barnehageåret 2022/ 2023 er:

"Lek og fellesskap og leken til nye høyder".

Barnehageåret 2022-2023 skal vi ha et felles prosjekt for hele barnehagen. Vi skal bli kjent med dyrene i Hakkebakkeskogen. Det blir gøy å være med på alt det morsomme som skjer i Hakkebakkeskogen. Rollefigurene og deres opplevelser skal inspirere oss til lek og aktivitet, men barnas interesser og deltakelse er med og styrer veien vi går. Rollefigurene og historiene blir verktøyet vi bruker for å skape en felles plattform for alle barna der leken springer ut i fellesskapet og kan nå nye høyder.